martes, 20 de octubre de 2009

Tràmit telemàtic de baixa tensió a la Direcció General d'Indústria

A la Direcció General d'Indústria es tenen implantats 4 tràmits integrament telemàtics, el mes significatiu és el Registre de Instal·lacions Elèctriques de Baixa Tensió que està regulat al RD 842/2002 de 2 d'agost. Aquestes instal·lacions compren tota instal·lació inferior a 1 kV, que són un gran nombre pels no inciats les instal·lacions de baixa tensió són desde les instal·lacions a viviendes fins a grans instal·lacions a hotels i similars. Per tenir una idea l'any 2008 en plena expansió econòmica es varen tramitat unes 10.000 instal·lacions de baixa tensió. La Direcció General d'Indústria amb con criteri va invertir temps i recursos econòmics per aconseguir una plataforma telemàtica on l'instal·lador pugui tramitar la seva instal·lació elèctrica i sigui el mateix que es faci tot el tràmit.

El tràmit telemàtic es podria dividir en 3 fases en qüestió:

1. Registre d'entrada de la sol·licitud. En aquest punt l'instla·lador, que prèviament ha d'haver-se autentificat, emplena les dades del titular de la instal·lació i de l'emplaçament de la instal·lació: CIF o NIF, nom de titular,emplaçament i una sèrie de dades que el formulari web li demana. En aquest punt el formulari web genera un document en pdf que es la sol·licitud de tramitació que en la tramitació amb el sistema tradicional seria la instància d'entrada.

2. Creació de l'expedient tècnic: En aquest punt es l'instal·lador que va aportat documentació en format PDF que com a mínin són: Certificat del instal·lador, memòria tècnica de diseny, planols. Una vegada aportada la documentació l'expedient tècnic ja ha estat acabat i el formulari web li demana pasar a la següent tasa.

3. Finalització del procediment i pagament de la taxa: en aquest punt es suposa que ha annat tot correctament i sol·licita a l'instal·lador que procedeixi al pagamente de la taxa administrativa corresponent, val a dir que és la meitat que el procediement en "paper", i una vegada pagada la taxa es genera a la seva safata d'entrada el justificant de posada en servei, que és un document emitit telemàticament per la Direcció General d'Indústria que posa les dades tècniques de la instal·lació i està registrat de sortida per la mateixa administració.

El procés en paraules es una mica mal d'explicar però val més una imatge que mil paraules aquí us deixo un video explicatiu de la creació d'un expedient telemàtic desde cero.

La creació d'un expedient no requereix d'uns grans coneixements d'informàtica per a que us faceu una idea de com funciona us deixo un altre video explicatiu on es mostra la gestió de l'expedient personal dins el sistema de la tramitació telemàtica.

Com a resum us deixo un trípic on es mostra que és la tramitació telemàtica i com es pot aconseguir el certificat que habilita per fer-ho

Personalment és un gran avanç per a l'adminstració donat que és el mateix usuari qui decideix desde casa a quina hora vol tramitar el seu expedient. (No ho havia comentat antes però el tràmit es 24 hore, 365 dies a l'any) i per a l'administració es un gran estalvi en arxius i pels funcionaris ens facilita molt la feina donat que tenin sempre a disposició on line les dades, plànols certificats que d'altre manera haurien de demanar a l'arxiu general.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Crucero Aurora. Informe final.

·          Cabecera con datos básicos del proyecto:   Identificación        Campaña comunicación de seguridad industrial.     “COMIND...